Informatie over de klachtenprocedures
Wat is een klacht
Wanneer u een verbeterpunt of probleem signaleert ten aanzien van onze dienstverlening, dan horen wij dit graag. U kunt dit bespreken met de Hulp bij het Huishouden, die bij u de huishoudelijke taken verricht. Als dit niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunt u de klacht bespreken met de zorgcoördinator of de cliënt vertrouwenspersoon. Dat kan mondeling of via het meldingsformulier. Indien een probleem op deze manier niet wordt opgelost, bestaat de mogelijkheid een klacht in te dienen bij het Meldpunt klachten, de klachtencommissie van Fusion Zorg B.V. of de Geschillencommissie Zorginstellingen.
Wie mag klagen
Klagen staat vrij voor iedere cliënt. Wanneer u zelf niet in staat bent om een klacht in te dienen, kunt u een vertegenwoordiger aanwijzen die namens u een klacht indient. Daarnaast kunnen ook familieleden van cliënten van Fusion Zorg een klacht indienen.
Wat gebeurt er met uw klacht
Er zijn verschillende manieren om een klacht op een voor u prettige wijze af te handelen.
Nadat u uw klacht kenbaar heeft gemaakt, kunt u samen met de medewerker die bij u werkzaam is, de zorgcoördinator of de cliëntvertrouwenspersoon op zoek gaan naar een passende oplossing. U krijgt een ontvangstbevestiging en de naam van de medewerker van uw klacht behandelt. Uiteraard houden we u op de hoogte van de voortgang van de afhandeling en overleggen we een mogelijke oplossing.
Indien uw probleem op reguliere wijze niet naar tevredenheid wordt opgelost, kunt u er ook voor kiezen om uw klacht kosteloos en laagdrempelig door de Klachtencommissie Fusion Zorg te laten behandelen. De klachtencommissie die de klacht behandelt bestaat uit tenminste drie personen die niet werkzaam zijn voor of bij de zorgaanbieder en is onafhankelijk. Meer over de Klachtencommissie Fusion Zorg, hoe zij werkt en dergelijke vindt u in het regelement van de Klachtencommissie Fusion Zorg terug.
Ook kunt u uw klacht bij de Geschillencommissie Zorg aanhangig maken. Dit is een via de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) bepaalde formele weg. Die weg is echter niet kosteloos.
De cliëntenvertrouwenspersoon
Fusion Zorg beschikt over een cliëntvertrouwenspersoon. Deze persoon is goed bekend met de organisatie en kan u informeren over de interne afhandeling en de behandeling van uw klacht door de klachtencommissie. De cliëntvertrouwenspersoon kan u helpen met het opstellen van een klacht of wijzen op mogelijkheden in verband met uw klacht. De naam van de cliëntvertrouwenspersoon is: S. el Kammouni
Meer weten
U kunt met al uw vragen over de klachtenprocedure terecht bij de zorgcoördinator ( wie dit is staat vermeld in uw cliëntmap ) of hier direct downloaden.
Link voor klachtformulier : Klachtformulier